ピッティ・イマージネの過去、現在、そして未来【Mr.David Diary vol.8】

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メンズファッション業界における、これからのピッティの役割とは——?

As Signore Napoleone explains, part of the PITTI mission is to introduce and support new designers. Giorgio Armani, Valentino, Donna Karen, Missoni and more recently, Virgil Abloh of Off White, have all debuted their men’s collection at PITTI. There is even a tutorship program that PITTI operates to help young designers get started. When I ask who his first guest designer was, he replies that it was Vivienne Westwood, and that the PITTI organisation paid for everything as she hadn’t a pound in her pocket after her involvement with Malcolm McLaren and the Sex Pistols in London.

シニョーレ・ナポレオーネは、ピッティの使命は、新しいデザイナーを紹介し、サポートすることだと説明します。ジョルジオ・アルマーニ、ヴァレンティーノ、ダナ・キャラン、ミッソーニ、そして最近のオフホワイト c/o ヴァージルアブローなども、みなピッティからメンズコレクションをデビューさせています。ピッティが運営し、若いデザイナーのブランド立ち上げをサポートするチュータープログラムもあります。またピッティで企画されている特別イベントの一番最初の参加デザイナーは誰だったのかと質問したところ、シニョーレ・ナポレオーネは、それはヴィヴィアン・ウェストウッドで、ロンドンにてマルコム・マクラーレンとセックスピストルズを経て独立した彼女のポケットには一ポンドも入っていなかったらしく、費用はすべてピッティが負担したことも教えてくれました。

I’m interested in the numbers, so I cautiously ask if PITTI IMMAGINE is a privately or publicly held company. Happily it’s both, Signore Napoleone being forthcoming with the numbers, and they are impressive.

私は、数字に興味があるので、ピッティ・イマジーネは公開企業なのか非公開企業なのかについても聞きました。ピッティは半官半民の組織で、シニョーレ・ナポレオーネは、数字も教えてくれましたが、素晴らしい額でした。

The 95th edition of PITTI UOMO drew more than 36,000 visitors, including 23,800 buyers, 1,230 exhibitors, and more than 2,700 fashion editors, media representatives and influencers. The four day event generated 9,160 online posts and three million interactions on social media with an overall Media Impact Value of around 10 million euros. The total economic impact of PITTI events on Florence, a city with a population of roughly 383,000, is a staggering 400 million euros per year. In terms of attendance, Germany had the most buyers at the event with 810, followed by Japan with 705 and the United Kingdom rounding out the top three with 570.

第95回ピッティ・ウォモは、バイヤー2万3800人、出展ブランド数1230、2700人以上のファッションエディター、メディア担当者、インフルエンサーを含む、3万6000人以上の来場者を動員しました。4日間の会期を通して、オンラインの投稿数は9160件、ソーシャルメディアにおいては30万件以上の投稿があり、1000万ユーロ程の媒体価値を創出しました。ピッティが、人口38万3千人程のフィレンツェに与える経済効果の総額は、年間でなんと驚きの4億ユーロにも達します。国別の来場バイヤー数は2万3800人を数え、トップがドイツで810人、続いて日本が705人、そして英国が3位で570人となっています。

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This time,I attended Pitti with Hirasawa san, Editor in Chief of MEN’S EX ONLINE magazine, and men’s journalist, Kosone san.

What is it about PITTI UOMO that draws so many fashion insiders from around the world, I wonder aloud. Signore Napoleone thoughtfully responds that it’s not a trade show. It’s not the fashion shows. It’s a four day event with an exceptional selection of exhibitors and exhibitions set in an extraordinary venue. The town is small and feels like home. It’s easy to meet everybody and to get around. It’s comfortable and you eat very well. I can attest to the last statement, as the food throughout the week was nothing less than sublime, much to the detriment of my waistline.

ピッティ・ウォモが、これほどまで多くのファッション関係者を世界中から惹きつける理由は何なのでしょうか。シニョーレ・ナポレオーネは、よく考えてこう言いました。それは、展示会ではない点だと。ピッティは、展示会ではない。それは、選りすぐりの出展者による、特別な空間での展示からなる、4日間のイベントだと。フィレンツェの町は小さく、ホームのような落ち着きがある。新しい人と出会い、町中を見て回るのも簡単です。居心地が良く、美味しいごはんもしっかり食べることができる、と。最後の点については、私が証明します。1週間を通して食べたものは、どれも抜群に美味しく、私のウェストラインに影響が出たほどです。

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This time, I followed the “Keep It Simple, Sir” style by taking only one jacket by Dalcuore and changing my trousers, shirt and tie each day.

I enquire as to any plans to celebrate the 50th anniversary when PITTI 100 arrives in two and a half years. Signore Napoleone looks out the window with its view of the Tuscan hills. Cautiously, almost regrettably, he replies, “I don’t know if the world will be the same place.” Then he adds, more presently, “Fashion moves so fast. Two and a half years may as well be ten years. Let’s see.”

2年半後に、ピッティ・ウォモが100回を迎える時には、50周年のお祝いをする予定があるのか、聞いてみました。シニョーレ・ナポレオーネは、窓の外に目をやり、トスカーナの丘の景色を眺めてから、注意深く、遺憾そうに、こう答えました。「その頃、世界が今と同じかどうかはわからない。」そして、間もなくこう加えました。「ファッションは、とても早いスピードで変化します。2年半の間に、10年分ことが起きるかもしれない。どうなるか見てみましょう。」

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Another style with Dalcuore jacket.

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