Mr.Davidが英語で綴る新連載「Mr.David’s Diary」、今回は「ピッティ・イマージネ・ウォモ」スペシャル!
MEN’S EX誌上やイベントでも長年お馴染みのお洒落モデル、Mr.Davidが、自身のスタイルの成り立ちとポイントを語る「Mr. David’s Diary」。デビッド自らのスタイル哲学、「Keep it Simple,sir」(シンプルに徹しましょう)略して「KISS」の真髄を掘り起こしていきます! 今回は、2019年1月にイタリアのフィレンツェにて開催された「Pitti Immagine Uomo」についてデビッドの視点から数回にわたりレポート。まずはピッティ協会の会長であるナポレオーネ氏へのインタビューから!
PITTI IMMAGINE Past, Present and Future 〜ピッティ・イマージネの過去、現在、そして未来【Mr.David Diary vol.8】
The 95th edition of PITTI IMMAGINE UOMO was held January 8th-11th at the Fortezza da Basso and other special places in Florence, Italy. On the fourth and final day of the event I sat down with Raffaello Napoleone, the Chief Executive Officer of PITTI IMMAGINE since 1989, to discuss the past, present and future of PITTI and to find out how PITTI UOMO grew to be the largest and arguably the most important biannual menswear event in the world.
第95回ピッティ・イマージネ・ウォモが、1月8日から11日まで、イタリア・フィレンツェのフォルテッツァ・ダ・バッソとフィレンツェ市内の特別会場で開催されました。会期4日目の最終日に、1989年からピッティ・イマージネの最高経営責任者を務めるラファエロ・ナポレオーネ氏にお会いし、ピッティの過去、現在、未来について、ピッティ・イマージネ・ウォモがどのようにして、世界で最も大きく、おそらく最も重要な、年2回のメンズウェアイベントに発展したのかを聞きました。
It’s a beautiful sunny day in Florence and Signore Napoleone has a busy schedule, but he is gracious enough to take some time to indulge me with a quick interview. Like the kid in class who’s not afraid to ask the obvious question, I start with, “why is the name of your company and the event called PITTI?” I can see the surprise in Signore Napoleone’s eyes at such a simple question, but he launches into a passionate telling of the history of PITTI.
美しく晴れたこの日、フィレンツェにて、シニョーレ・ナポレオーネは忙しいスケジュールをこなしていましたが、ご親切にも、私に短いインタビューの時間を割いてくださいました。答えの解りきった質問を堂々とする生徒のように、私はまず、こう聞きました。「なぜ、あなたの会社とイベントは、ピッティという名前なのですか?」こんなシンプルな質問を受けて驚いた様子が、シニョーレ・ナポレオーネの目に見て取れましたが、彼はすぐに、ピッティの歴史について、情熱的に話してくれました。